I was walking down the street ja muita tarinoita

27Jul11

Teki mieli kirjottaa jotain, niin ajattelin jakaa muutamia omia kokemuksia.

Istun teini-ikäisenä juna-asemalla, mulla on päällä uusi hieno mokkahame. Semihumpuusi istuu viereen ja länttäsee käden mun reidelle. Kun saan hepulin ja suutahdan, kuuluuu humpuusin suusta “Miksi sitten laitat hameen päälle, jos ei saa koskea?” Näin tuntuu ajattelevan hirveän iso osa muistakin miespuolisista. Hameen tilalla voi olla myös mekko, shortsit tai housut.

Vähän vanhempana istun junassa ja vastapäätä istuu mies, josta mulle tulee heti outo fiilis. Hetken päästä huomaan että tää tyyppi hiplaa haaroväliään. Sillä on siellä verkkareissaan reikä, josta tulee ulos peeenis, jonka päässä on joku ihme kumituppi. Siis sellanen punanen vanhanajan kumisen pullonkorkin näkönen viritys, ei kondomi. Juna on ihan täynnä, enkä pääse vaihtamaan paikkaa. Tilanne tuntuu äärimmäisen ahdistavalta, olen täysin ymmälläni, enkä tiedä pitäisikö raivostua vai nauraa.

Kävelen Mannerheimintietä yöllä poikaystävän ja kaverin kanssa. Joku huutaa “HUORA!” ja heti perään kuuluu “Aa se onkin Heidi.” En vielä tähän päivään mennessä tiedä ketkä oli kyseessä. Pistää vihaks.

Katson keikkaa hirveässä ihmismassan likistyksessä, kun mun takana olevat pojat keksii kivan perseestä puristelu-leikin. Sitä jatkuu ja jatkuu, enkä pääse vaihtamaan paikkaa koska on niin hirvee tungos. Mitkään katseet tai ärähdykset ei tunnu tehoavan, passivoidun ja alistun tilanteeseen. Jälkeenpäin ahdistaa ihan tajuttoman paljon.

Yhteen aikaan olikin sitten ilmeisesti “Nosta vieras nainen kadulla ilmaan”-teemaviikot. Mulle kävi näin lyhellä aikavälillä kaksi kertaa peräkkäin. En vieläkään täysin käsitä mitä tilanteissa tapahtui, koska mun adrenaliini rupes pulppuumaan ja rimpuilin itseni irti. Tapahtuivat muuten keskellä kirkasta päivää Helsingin keskustassa. Ja kyseisten voimamiesten mielestä tää oli todella hauska juttu, ilmeistä ja naurusta päätellen.

Myös vaikka mitä suullisia solvauksia liittyen seksuaalisuuteen ja/tai vartaloon oon kuullut. Päällimäisenä mieleen on jääny tuntemattoman suusta kuultu tokaisu “Sä et vois käyttää stringejä, koska sulla on niin levee perse.” Minä “Aa no ei se mitään, en pidäkkään niistä.” Tyyppi: “Siis mä pidän naisista joilla pieni perse tms.” Minä “No hyvä, sittenhän voit jättää mut rauhaan.” Tätä vammailua jatkui sitten hetken. Vähän tän jälkeen alko olee uutisia jostain miehille suunnatusta iskuvinkki-kirjasta, jossa mm. kehotetiin lyttäämään naisen itsetunto alkuunsa, ja sen jälkeen nainen olisikin helppo nakki. Mä en tajuu mikä imbesilli täytyy olla et ajattelee noin, tai niitten naisten mietteitä joihin tollanen toimii? Trust me, hillityt kohteliaisuudet toimii paremmin.

Tähän vielä päälle pari itsensäpaljastelijaa, ja monia perseestä, tissistä tai muusta ruumiinosasta tarraavaa dorkaa.

Tiedostan että muissa kulttuureissa ääneen solvaaminen esim . kaduilla on paljon hirveämpää kuin täällä. Mutta se ei tarkoita että sitä mitä täällä tapahtuu pitäisi sietää. Puhumattakaan kiinnikäymisistä.

Heidi 27v.

Miksi sinä osallistut SlutWalk Helsinkiin? Lähetä tarinasi osoitteeseen slutwalkhelsinki@gmail.com niin julkaisemme sen täällä. Laita mukaan etunimesi ja ikäsi.

No Responses Yet to “I was walking down the street ja muita tarinoita”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

